ROZWIĄZANIA DLA
PRZEMYSŁU KOLEJOWEGO

Aktualności

Trochę statystyki na luzie.

2017-01-07

A więc:


- najwyżej położona smarownica - niemal 900 m.n.p.m.- Kolej Izerska


- najniżej położona smarownica - prawie 0 m.n.p.m. - Port w Świnoujściu, Terminal paliw Orlen w Świnoujściu, PKP PLK ZLK Szczecin, Sekcja Świnoujście


- największe skupisko smarownic - oczywiście Stolica: około 50 szt. w Metrze Warszawskim, niemal drugie tyle: PKP Intercity, PKP PLK ZLK Warszawa, Koleje Mazowieckie


- najwięcej smarownic u jednego odbiorcy: znowu Metro Warszawskie ale wielokrotnie więcej w PKP PLK (biorąc pod uwagę wszystkie Zakłady Linii Kolejowych)


- najbardziej obciążona ruchem infrastruktura kolejowa wyposażona w smarownice: po raz kolejny Metro Warszawskie


- najmniej obciążona ruchem infrastruktura kolejowa wyposażona w smarownice: znowu Kolej Izerska (DSDiK)


- urządzenie zlokalizowane najbliżej naszej siedziby: LOTOS Czechowice-Dziedzice oraz Kopalnia Węgla Kamiennego "Silesia"


- urządzenia zlokalizowane najdalej od siedziby naszej firmy: znowu Port Świnoujście, Orlen Świnoujście, ZLK Szczecin, Sekcja Świnoujście oraz ZLK Białystok w Kuźnicy Białostockiej


- urządzenia w czterech skrajnych (geograficznie) krańcach Polski - po raz kolejny kumulacja w Świnoujściu oraz PGE Elektrownia Turów w Bogatyni, Terminal paliw Orlen w Żurawicy koło Przemyśla i ponownie ZLK Białystok w Kuźnicy Białostockiej


- pierwsze próbne instalacje w Polsce - PKP PLK ZLK Nowy Sącz - przełom 2007/2008r.


- pierwsze komercyjne instalacje w Polsce - Orlen Koltrans 2009r.


- najszybciej zrealizowana inwestycja - ZIK Sandomierz (na Hucie Szkła w Jarosławiu) - zabudowa niecałe trzy miesiące od pierwszego kontaktu z Klientem


- najbardziej stroma linia kolejowa wyposażona w smarownice - po raz kolejny Kolej Izerska


- najszybsza linia kolejowa wyposażona w smarownice - Centralna Magistrala Kolejowa


- smarownica zabudowana na infrastrukturze o najciaśniejszych łukach: bocznica Browaru Tyskiego i Ferrum SA (R= ~100m) oraz pętla tramwajowa MZK Toruń


- najwyższe osiągi w przedłużaniu żywotności szyn (udokumentowane niezależnymi pomiarami i przeanalizowane naukowo) Pol-Miedź Trans - Zakład Wzbogacania Rudy w Polkowicach - ponad dwudziestodwu krotnie!


- najdalej pojawiający się smar od lokalizacji urządzenia (nieudokumentowane, sprawdzone wizualnie): znów Pol-Miedź Trans - Huta Miedzi Cedynia - 8km od urządzenia, CMK, okolice Szydłowca - 12km


- największa sumaryczna długość posmarowanych szyn z jednego urządzenia - CMC Zawiercie - ponad 20km (stwierdzone po około roku od instalacji)


- smarownice opisane w ogólnodostępnych publikacjach znajdują się w: Tauron Wytwarzanie - Kopalnia "Janina", Pomorska Kolej Metropolitalna, Pol-Miedź Trans.

Kogoś powyższe zainteresowało? Pomysły na inne "naj"? Gorąco zachęcam do kontaktu na info@railtech.pl